Проектна діяльність

  ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В КОНТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ.

 ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ


Сучасний розвиток суспільства вимагає кардинальних змін в освітній сфері. Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року навчальний заклад має впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей. Стандарт Нової української школи ґрунтується на компетентнісному підході, який поєднає школу з реальним світом і тими потребами, які ставить перед людиною життя.

Виникає питання: «А чи потрібна виховна робота в умовах Нової української школи?» Так, потрібна, бо саме в таких умовах завданням виховання є створення підґрунтя, на якому може зростати людина європейського мислення, яка добре знає себе, може використовувати власний потенціал, вміє створювати ситуації успіху, розробляти й реалізовувати власний життєвий сценарій.

Як бачимо, школа ХХІ століття потребує створення виховного простору, спрямованого на виховання конкурентоспроможної особистості, котра зуміє розробляти свої життєві плани, самостійно використовувати знання для розв'язання проблем.

Школа має формувати ціннісні ставлення і судження, які служать базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством. Виховний процес має виступати невід'ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтуватися на загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей), соціально-політичні (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність). Нова школа буде плекати українську ідентичність.

Ідеально відповідає цій потребі проектна діяльність як інноваційна форма виховної роботи в сучасних умовах. Метод проектів завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів: індивідуальну, парну, групову, яку діти виконують протягом певного часу. Тематика може стосуватися будь-якого питання виховного процесу. Застосування означеного методу дає змогу подолати бар'єр у спілкуванні, навчити дітей самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх на практиці.

Проект - це задум, план про образ передбачуваного; сукупність документів, необхідних для його створення. В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.

Я все більше переконуюся в тому, що значною мірою  успішний розвиток пов'язаний з удосконаленням виховної системи через метод проектів. Але успішним цей метод є завдяки інформатизації виховного процесу, що дає можливість створити для учнівської молоді «розширену діяльність», в якій вона діє, пізнає і спілкується, тим самим освоюючи систему соціальних зв'язків та відносин. Метод проектів є одним із провідних засобів перетворення школи навчання на школу життя, оволодіння учнями навичками планування власної діяльності, навичками вибору способів та шляхів щодо здійснення, формування та актуалізації життєвого досвіду учнів. Формування в учнів вмінь та навичок проективної діяльності передбачає досягнення ними такого рівня, який би був достатній у певних комунікативних сферах.

Хочеться зупинитись на проекті  «Україні - здорове покоління». Мета цього творчо-дослідницького проекту, над реалізацією якого учні працювали протягом  навчального року, передбачала:формувати відповідальну позицію у ставленні до свого здоров'я;

  • поглиблювати усвідомлення поняття «здоров'я»;
  • розширювати знання про негативний вплив шкідливих звичок;
  • розвивати бажання робити якомога більше для того, щоб бути завжди здоровим;
  • розвивати самостійне, творче мислення, навички співпраці;
  • сприяти вихованню інтересу до занять спортом.

До реалізації означеного проекту долучилися педагоги, школярі , батьки.

На підготовчому етапі склали план роботи; розподілили обов'язкиміж учнями класу; обговорили актуальність проекту на засіданні батьківських зборів та внесли пропозиції щодо проведення заходів, спрямованих на популяризацію здорового способу життя.


«Здоров'я дитини - багатство родини! Здоров'я народу - багатство країни!» (підсумкове заняття)


Таким чином, у процесі реалізації проекту учасники стали дружнішими, навчилися вільно висловлювати свою думку, підтримувати один одного, бути толерантними. Учні активізували свою діяльність у проведенні різноманітних тренінгів, змагань та інших виховних заходів у рамках проекту.


Отже, завдяки проектам ми отримуємо результат - впевненість учнів у собі, адекватна оцінка власних сил та можливостей, вміння працювати у команді, правильно ставити мету, обирати шляхи її реалізації, досягати поставлених цілей. Саме така робота покликана виховати справжніх громадян нашої країни. 

Робота гуртка,, Майстрик і. Майстриня

Свято Калити


Участь у Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді

Введіть підзаголовок тут

© 2019 Група продовженого дня. Всі права захищені.
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати